Connect with us

National

Aplicația prin care românii pot compara prețurile din toate magazinele. Cum funcționează

Published

on

De astăzi puteţi vedea de acasă, înainte să plecați la cumpărături, care sunt magazinele cu cele mai mici prețuri.

Consiliul Concurenței a lansat aplicația „Monitorul Prețurilor” pentru alimente, unde apar zeci de mii de produs, de la toate lanțurile mari de magazine. Platforma conține deja și un comparator de prețuri pentru combustibili. Iar în timp, am putea vedea ieftinir, la comercianții care au acum prețuri mai mari, speră Consiliul Concurenței.

30.000 de produse din 1.700 de magazine din toată ţara sunt acum comparate în “Monitorul Preţurilor”.

Aplicaţia este disponibilă pe calculator, accesând monitorulpreturilor.info, iar varianta pe telefon ar urma să fie disponibilă în câteva zile. Clienţii pot vedea astfel de acasă unde este cea mai bună ofertă.

Pentru a putea compara preţurile, aplicaţia ne obliga să introducem în coş cel puţin 5 produse. Căutam după denumire, de exemplu cuvatul “lapte”, sau putem alege produsul din categoria “lactate”.

La final, putem vedea preţurile atât pentru coşul întreg, cât şi pentru fiecare produs în parte. Dacă într-un magazin lipseşte un produs, acest lucru este menţionat şi putem înlocui produsul respectiv cu un altul din aceeaşi categorie.

Din aplicaţie lipsesc produsele vrac, cum ar fi fructele sau legumele. Ele pot fi comparate doar prin înlocuire cu un produs existent în baza de date.

Liviu Nazarie, Consiliul Concurenței: “Nu compară decât produse care sunt identice, care sunt acelaşi brand, aceeaşi cantitate, au exact acelaşi conţinut. În cazul produselor unde comparaţia este nesigură, de tipul vrac, legume şi fructe, platforma nu realizează echivalări.”

Efectele unui astfel de comparator de preţuri vor apărea în timp, spune preşedintele Consiliului Concurenţei.

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței: “Aşteptarea noastră este ca aceast transparență crescută în piaţă, această informare mai lesnicioasă a clientului va obliga magazinele care au preţuri mai mari să le reducă. În felul ăsta facem piaţa, concurența să acţioneze mai repede şi mai bine.”

Horia Constantinescu, ANPC: “Noi considerăm asta un prim pas către interesele consumatorilor. Dar să nu uităm că trebuie să aleagă şi pe cele care respecta o plajă mai mare de interes: sănătate, calitate, termen de durabilitate, modalităţi de procesare şi comercializare. Nu rareori, ieftin a fost de fapt dovedit a fi noul scump. De exemplu fructele tratate cu substanţe care diminuează perisabilitatea.”

Monitorul Preţurilor a costat 300.000 de euro, bani de la bugetul de stat, şi conţine un comparator pentru combustibili, lansat acum trei luni. Până acum au fost aproape 2 milioane de căutări

sursa: stirileprotv.ro