Connect with us

Regional

Craiova: Modificări ale programului de lucru cu publicul la Direcția de Evidență a Persoanelor

Published

on

Modificări privind programul de lucru cu publicul al Direcției de Evidență a Persoanelor Craiova, pentru prevenirea răspândirii infectării cu noul tip de coronavirus.

Potrivit art. 14 din Decretul nr. 195/16.03.2020, emis de către Președintele României, se menține valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice care expiră pe perioada stării de urgență.

Totodată, potrivit art.12 din Ordonanța Militară nr.3 din 24/03/2020, privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, documentele care expiră pe perioada stării de urgență, eliberate de autoritățile publice, pot fi preschimbate într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență.

ÎN CADRUL SERVICIULULUI DE EVIDENȚĂ A PERSOANELOR

Accesul în locație în vederea depunerii Cererilor de eliberare a actului de identitate sau, după caz, a înscrierii menţiunii privind stabilirea reşedinţei va fi permis  doar solicitanților, respectiv titularilor spațiului de locuit  și, după caz, reprezentanților legali ai acestora,  numai în baza programărilor online sau telefonice.

DEPUNEREA  ACTELOR

Cererile de eliberare a actului de identitate sau, după caz, a înscrierii menţiunii privind stabilirea reşedinţei se   vor depune exclusiv în baza unei programări online sau prin programare prealabilă la nr. de telefon: 0251310219; 0351451883.

Programările online vor fi făcute pe site-ul oficial al instituției www.spcepcv.ro , secțiunea Programări online la cele 2 ghișee.

ELIBERAREA ACTELOR

În ceea ce privește ridicarea cărții de identitate, cetățenii se vor prezenta  la termenul  comunicat la depunerea cererii,  în baza tichetului  eliberat.

CAZURI DEOSEBITE

La sediul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor Craiova nu vor mai putea fi depuse cereri privind eliberarea actelor de identitate și de înscriere a mențiunii privind stabilirea reședinței decât cu programare on-line sau telefonica, cu excepția cazurilor deosebite.

Pentru situațiile deosebite va funcționa un ghișeu la care programarea se va face exclusiv la nr de telefon  0251310219; 0351451883.

Situaţia deosebită în care se poate afla solicitantul are în vedere: motive medicale, deplasare urgentă în alta localitate sau în alt stat, susţinerea unor concursuri de admitere sau examene, efectuarea unor operaţiuni notariale/bancare , etc. fiind obligatoriu însoțită de  documente justificative.

FURNIZAREA DATELOR

Solicitările  de furnizare  date din Registrul Național de Evidență a Persoanelor pentru:

eliberarea adeverinței privind domiciliul înregistrat în R.N.E.P.;

eliberarea adeverinței  din care să rezulte  CNP-ul/datele de stare civilă, în cazul persoanelor decedate;

eliberarea adeverinței  din care să rezulte  istoricul de domiciliu necesar în programul RABLA 2020 .

însoțite de documentele aferente, pot fi depuse la secretariatul DEP Craiova numai în baza unei programări  telefonice la  nr. de telefon: 0251310219; 0351451883.

Referitor la  alte tipuri de solicitări , acestea  pot fi transmise Direcției de Evidență a Persoanelor Craiova prin servicii de curierat/poștale./e-mail – office@spcepcv.ro

ÎN CADRUL SERVICIULUI  DE STARE CIVILĂ

Programul cu publicul  se va desfășura astfel :

8:30 – 11:30 – primiri si eliberari acte in functie de specificul activitatii fiecărui compartiment

11:30 – 13:30 – dezinfectare si igienizare spatii de relatii cu publicul, birouri , culoare de acces

13:30- 16:30 – primiri si eliberari acte in functie de specificul activitatii fiecărui compartiment

Alte precizări privesc limitarea numarului de participanti la oficierea căsătoriilor , fiind permis strict accesul mirilor, martorilor, nașilor si familiei restrânse ( maximum 20 persoane); eliberarea duplicatelor certificatelor de stare civilă se va face în termen de 4 zile lucrătoare de la data depunerii cererii; eliberarea certificatelor de naștere pentru nou-născuți se va face în termen de 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii; informațiile cu privire la stadiul dosarelor aflate în lucru la   nivelul institușiei noastre  se pot  obține doar telefonic de la numarul 0351-451.883  sau prin poșta electronică la adresa de e-mail office@spcepcv.ro.

Activitățile de rectificare a actelor de stare civilă, înregistrare tardivă a nașterii și transcrierea certificatelor de stare civilă, schimbări de nume pe cale administrativă, se vor realiza zilnic, numai după programarea în prealabil a  acestora, programare ce se poate face telefonic la numarul de telefon 0351-451.883.

Fac exceptie de la acest tip de programari, cele realizate deja online pe site-ul institutiei noastre.

IMPORTANT

Începând cu data de 18.03.2020 plata taxelor se poate face și prin intermediul site-ul www.Ghiseul.ro    

La secțiunea „Alte venituri din prestări de servicii și alte activități” se pot plăti următoarele taxe:

Taxa oficiere căsătorie în sediul Direcției de Evidență a Persoanelor Craiova – 53 lei

Taxa oficiere căsătorie în sediul Primăriei Craiova – 901 lei

Taxă pentru executarea de fotografii în incinta Casei Căsătoriilor – 37 lei

Taxă înregistrare video în incinta Casei Căsătoriilor – 37 lei

Taxă desfacere a căsătoriei pe cale administrativă – 530 lei

La secțiunea  21.A.36.06.00 Taxe speciale se pot plăti următoarele taxe:

Taxă arhivă pentru eliberarea documentelor în baza Registrelor de Stare Civilă aflte în arhiva proprie – 10 lei

Taxă de urgență pentru eliberarea în termen de 24 de ore de la data înregistrării a cererii a certificatelor (duplicatelor) și a dovezilor de stare civilă , a faptelor de stare civilă, precum și a adeverințelor și a furnizării datelor din Registrul Național de Evidență a Persoanelor – 106 lei

TAXĂ CONTRAVALOARE CARTE DE IDENTITATE – 7 lei

TAXĂ CONTRAVALOARE CARTE DE IDENTITATE PROVIZORIE – 1 leu

TAXĂ FURNIZARI DE DATE- 1 leu/persoana

Cetățenii care vor să solicite informații pot apela, începând cu data de 16.03.2020, liniile telefonice 0251310219; 0351451883 in intervalul orar 8,30-16,00, sau pot solicitata/ trimite și prin poșta electronică la adresa de e-mail   office@spcepcv.ro,   precum și prin corespondență.

În funcție de evoluția situației la nivel național, măsurile pot fi prelungite pentru o perioadă ce va fi stabilită ulterior.