Connect with us

Fapt divers

Despre Garanția produselor

Garanția produselor și drepturile consumatorilor.

Published

on

Majoritatea produselor beneficiază de GARANȚIE LEGALĂ, adică sunt garantate prin lege că vor funcționa corespunzător timp de cel puțin doi ani. În cazul în care produsul este cumpărat de mai mult de șase luni, este necesar să se facă doveda că defectul respectiv exista și în momentul achiziționării produsului, informează Asociația Națională de Protecția Consumatorilor.

Un comerciant sau un producător poate oferi clientului, în plus și o GARANȚIE COMERCIALĂ, însă aceasta nu poate limita drepturile pe care le oferă garanția legală. De exemplu, cele mai multe mașini de spălat sunt vândute cu cinci ani garanție comercială. Garanția trebuie să specifice în mod clar perioada și domeniul de aplicare (de exemplu: o garanție pentru un boiler poate acoperi doar anumite părți componente ale acestuia), datele de contact ale celui care oferă garanția, acoperirea geografică și faptul că nu anulează garanția legală.

Termenul de garanție este redus pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de doi ani, de exemplu încălțămintea.

Atenție!

  • Atunci când cumpărați prin poștă, telefon sau Internet, beneficiați de aceleași drepturi privind garanția, ca și atunci când achiziționați dintr-un magazin obișnuit;
  • Atunci când cumpărați de la o persoană care nu este comerciant, garanția legală nu se aplică;
  • Pentru bunurile second hand, garanția legală poate fi redusă la un  an.

Produsele vândute trebuie să se potrivească întocmai cu descrierea lor și să fie de o calitate corespunzătoare și să funcționeze conform scopului pentru care au fost fabricate.

În cazul în care produsul achiziționat este defect sau se defectează în perioada de garanție, puteți beneficia de repararea sau înlocuirea acestuia, în principiu la alegerea dumneavoastră, cu excepția cazului în care costurile legate de măsura aleasă sunt mult mai mari decât costurile pentru cealaltă măsură. Toate costurile legate de reparație sau înlocuire sunt suportate de către vânzător. Atenție însă, etichetele și sigiliile aplicate de fabricant trebuie să fie intacte.

În cazul în care nu beneficiațide repararea sau înlocuirea produsului, vânzătorul nu a reușit să remedieze defectul într-un timp rezonabil sau remedierea defectului este în dezavantajul dumneavoastră, aveți dreptul la o reducere corespunzătoare a prețului sau chiar puteți renunța la produs.

Nu uitați:

  • păstrați întotdeauna bonul fiscal sau factura. Acestea dovedesc data și locul achiziționării produsului;
  • păstrați și copii ale tuturor documentelor primite de la comerciant – originalele se pot pierde;
  • verificați dacă durata reparației este trecută în garanție.