3 din 4 români preferă carnea de porc românească, dar nu știu să o recunoască în magazine
Deși 72% dintre români spun că aleg carnea de porc românească, cercetarea evidențiază o diferență între intențiile declarate și comportamentul real de cumpărare. Etichetele confuze și percepțiile greșite despre expresia „produs în România” contribuie la această discrepanță.
Publicat de Cosmin Meca, 30 octombrie 2025, 09:52
Un studiu realizat de Asociația Producătorilor de Carne de Porc din România (APCPR) în prima parte a anului 2025 arată că 72% dintre români declară că preferă carnea de porc românească, însă mulți nu știu cum să o identifice corect în magazine și nu au informații clare despre proprietățile acesteia.
Cercetarea scoate în evidență o discrepanță semnificativă între preferințele declarate și comportamentele de cumpărare: deși majoritatea spun că aleg carnea de porc românească, puțini sunt capabili să o recunoască la raft.
Carnea de porc rămâne un aliment de bază în dieta românilor – aproape jumătate dintre respondenți afirmă că o consumă de 2–3 ori pe săptămână sau chiar mai des. Tinerii între 18 și 24 de ani au cel mai mare consum zilnic.
Identificarea corectă a originii rămâne însă o provocare. Expresia „produs în România” este adesea percepută ca o garanție a provenienței locale, deși, în realitate, carnea poate fi importată și doar procesată sau ambalată pe teritoriul țării. Lipsa unui sistem de etichetare clar face dificilă alegerea conștientă a produselor românești.
Despre concluziile studiului a vorbit Adrian Balaban, președintele Asociației Producătorilor de Carne de Porc din România, într-un interviu acordat Mirelei Dobre.