Connect with us

International

Revopsirea podului care leagă Danemarca de Suedia va dura 13 ani

Published

on

Podul cu o lungime de aproape opt kilometri care leagă Danemarca de Suedia va primi un nou strat de vopsea pentru prima dată după ce a fost deschis traficului în anul 2000, însă finalizarea acestui proiect ambiţios va dura 13 ani, informează Reuters.

Podul Öresund, celebru datorită serialului poliţist de televiziune în genul „nordic noir” „The Bridge”, are nevoie de un strat nou de vopsea pentru a-şi conserva structura din oţel. Proiectul va presupune vopsirea a circa 300.000 de metri pătraţi de pod.

Vopsirea anterioară s-a făcut pe secţiuni, când elementele podului se aflau pe uscat înainte de a fi apoi asamblate deasupra cursului de apă. De data aceasta, va fi nevoie de o platformă specială ridicată paralel cu podul, iar muncitorii vor trebui să stea agăţaţi de braţul unei macarale deasupra strâmtorii Oresund.

Prestatorul german de servicii industriale Muehlhan a fost ales pentru prima fază a proiectului, cu durata de doi ani, în care va fi vopsită în negru o suprafaţă echivalentă cu 42 de terenuri de fotbal.

Cantitatea de vopsea care va fi folosită va fi de între 300.000 – 400.000 de litri pentru întregul proiect.

Podul Öresund, proiectat de George K.S. Rotne şi inaugurat pe 1 iulie 2000, intră în apă, transformându-se în tunel, cu patru kilometri înainte de Malmo. Construcţia este considerată una  hibridă. Pentru a traversa podul, mai întâi trebuie să conduceţi sau să mergeţi cu trenul opt kilometri din Suedia până pe insula artificială Peberholm. De aici, podul „plonjează” în apă şi se transformă într-un tunel de patru kilometri, construit pentru facilitarea traficului naval. Acesta a fost realizat pentru facilitarea traficului naval.

Insula Peberholm, unde are loc trecerea de la pod la tunel, este o insulă artificială construită special în acest scop, lungă de peste doi kilometri şi lată de câteva sute de metri. Este nepopulată şi aparţine Danemarcei.

Pe pod trec anual aproximativ şase milioane de maşini, iar pe cele două căi ferate călătoresc aproape 10 milioane de oameni.