Ascultă Radio România Oltenia - Craiova Live

Crește salariul de bază minim brut pe țară

BNS propune un salariu minim brut de 4.652 de lei în 2027, calculat transparent şi echitabil
Foto: arhivă

Publicat de Puiu Vulea, 29 iunie 2026, 13:16

De la 1 iulie 2026, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată va fi majorat cu 275 de lei, respectiv cu 6,8% și va ajunge la 4.325 de lei pe lună, potrivit actului normativ adoptat de Guvern.

De asemenea, tariful orar aferent salariului minim va fi de 25,949 lei/oră, calculat pentru un program complet de lucru de 166,667 ore pe lună.

În urma acestei majorări, salariul minim net va ajunge la aproximativ 2.699 de lei, luând în calcul facilitatea fiscală de 200 de lei aplicată salariului minim. Astfel, angajații plătiți la nivelul minim vor încasa cu aproximativ 125 de lei mai mult față de suma primită în prezent.

În România, salariul brut este supus contribuției la pensii (CAS) de 25%, contribuției la sănătate (CASS) de 10% și impozitului pe venit de 10%, aplicat bazei impozabile după deducerea contribuțiilor sociale.

Astfel, în practică, un angajat încasează aproximativ 58% din salariul brut sub formă de salariu net, procent care poate varia în funcție de deducerile fiscale aplicabile.

Operațiunea JUPITER: Percheziții în Mehedinți într-un dosar de contrabandă
Fără categorie luni, 2 noiembrie 2026, 13:22

Operațiunea JUPITER: Percheziții în Mehedinți într-un dosar de contrabandă

Polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice Mehedinți, sub supravegherea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe...

Operațiunea JUPITER: Percheziții în Mehedinți într-un dosar de contrabandă
Restricția de circulație de pe DN 6 se prelungește
Fără categorie luni, 2 noiembrie 2026, 10:43

Restricția de circulație de pe DN 6 se prelungește

Restricția de circulație de la accidentul de pe DN 6, km 351+915, tronsonul Drpbeta-Turnu Severin – Orșova, se prelungește până în jurul...

Restricția de circulație de pe DN 6 se prelungește