Înscrierile în programul „Matematică Remedial”, deschise până la 31 octombrie
Programul „Matematică Remedial” este destinat sprijinirii profesorilor şi elevilor de gimnaziu
Publicat de Alin Cîrțînă, 26 octombrie 2025, 11:43
Ministerul Educaţiei şi Cercetării anunţă că înscrierile pentru programul „Matematică Remedial”, destinat sprijinirii profesorilor şi elevilor de gimnaziu în recuperarea competenţelor fundamentale la matematică, sunt deschise până pe 31 octombrie, ora 17.00.
Programul este realizat cu sprijinul Băncii Mondiale, în cadrul componentei de asistenţă tehnică pentru redresarea educaţiei, finanţată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Acesta oferă gratuit şcolilor un pachet digital complet de resurse remediale pentru activităţi dedicate elevilor aflaţi în dificultate de învăţare.
Proiectul include un modul online asincron de 45 de ore, structurat în 10 unităţi de învăţare, corespunzător celor 30 de săptămâni şcolare, şi un modul de formare pentru profesori de 20 de ore. Resursele vizează activităţi remediale la matematică, metode pedagogice eficiente şi utilizarea inteligenţei artificiale şi a tehnologiei digitale în procesul educaţional.
Platforma programului funcţionează sub forma unui container digital instalat local în fiecare unitate şcolară, permiţând accesul complet la materiale fără conexiune la internet şi asigurând securitatea datelor.
„Analfabetismul funcţional este o tăcere a sistemului educaţional românesc, generând un risc de securitate naţională. Până când modificările sistemice vor deveni bune practici, acestea trebuie susţinute de proiecte majore, cum este programul «Matematică Remedial»”, a declarat ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David.
În perioada 15–25 septembrie, au avut loc opt webinarii regionale de informare pentru profesori şi directori de şcoli, axate pe importanţa programului, principiile educaţiei remediale şi demonstraţii practice privind utilizarea platformei.
Programul „Matematică Remedial” reprezintă un pas concret în direcţia reducerii decalajelor de învăţare şi al creşterii calităţii actului educaţional.
Sursă: AGERPRES