Mai puține acte solicitate cetățenilor de către autorități
Publicat de Puiu Vulea, 18 iulie 2025, 11:22
Consiliile județene și primăriile se vor putea înrola, începând de luni, 21 iulie, în platforma MyEterra, pentru a obține gratuit, online, extrase de carte funciară pentru informare și extrase din planul cadastral, în cazul imobilelor pentru care cetățenii solicită acte administrative, precum autorizații de construire, certificate de urbanism etc. – a anunțat ministrul Cseke Attila.
„Astfel, reducem birocrația și numărul de acte pe care trebuie să le depună cetățenii când solicită autorității locale autorizații sau alte acte specifice”, a precizat ministrul, într-un comunicat al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Adminisrației.
Aceasta este cea de-a treia etapă în procesul de simplificare a emiterii documentelor de către Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), după ce, din 7 aprilie, extrasele de carte funciară, cele de plan cadastral și cele de primă înregistrare se eliberează gratuit pentru proprietari, dacă solicitantul cere în persoană aceste documente, iar, din 2 iunie, acest serviciu a devenit gratuit și online.
Pentru a beneficia de noile funcționalități oferite de platforma MyEterra, instituțiile administrației publice locale trebuie să transmită o cerere, în care să fie nominalizați reprezentanții autorizați să acceseze platforma. Cererile pot fi expediate prin e-mail către oficiile județene de cadastru și publicitate imobiliară, la adresele disponibile în acest link: https://www.ancpi.ro/oficii-teritoriale-contact/.
MyEterra este pusă la dispoziție de ANCPI, instituție aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației. Prin intermediul acestei platforme, reprezentanții desemnați ai primăriilor și ai consiliilor județene pot accesa direct și gratuit documentele necesare pentru soluționarea cererilor cetățenilor privind imobilele aflate în proprietate.