️️ 🍂️️ 💝 ️️ 🌟
Connect with us

Fapt divers

Alimente vegetale pentru memorie

Funcționarea creierului.

Published

on

Ce legatura poate avea mancarea cu functionarea creierului?

Ei bine, una foarte stransa. Desi am stiut dintotdeauna ca ceea ce mancam ne afecteaza corpul si felul in care aratam, cercetatorii invata acum tot mai multe si despre felul in care ceea ce mancam ne influenteaza creierul.

Dupa cum stiti, corpul nostru nu agreaza stresul. De altfel, cui ii place?

Cand suntem stresati – fie ca este un stres fizic, cand iti sare cineva brusc in fata si te sperie, sau mentala, cand ai de pregatit un proiect important la munca – corpul nostru elibereaza citokine inflamatorii.

Aceste mici substante chimice stimuleaza sistemul imunitar sa reactioneze contra stresului prin mecanismul inflamatiei, ca si cum stresul ar fi o infectie. Desi inflamatia ne protejeaza contra bolilor si repara corpul cand ne taiem, de exemplu, inflamatia cronica este o cu totul alta poveste. Este asociata cu boli autoimune cum ar fi scleroza multipla, anxietatea, tensiunea arteriala marita si asa mai departe.

Ce legatura au toate acestea cu mancarea?

Intestinele tin sub control reactiile imunitare si inflamatia. De asemenea, hormonii intestinali care ajung la creier sau sunt produsi in creier influenteaza abilitatea cognitiva, procese ca intelegerea si procesarea de noi informatii, concentrarea pe sarcina de indeplinit si identificarea senzatiei de satietate.

In plus, alimentele bune pentru creier, cum sunt antioxidantii, grasimile bune, vitaminele si mineralele furnizeaza energie si ne protejeaza de bolile ce pot afecta creierul. De aceea atunci cand avem grija sa ne hranim corpul cu alimente intregi si nutritive de care beneficiaza atat stomacul cat si creierul, de fapt facem un bine atat mintii cat si corpului mentinandu-le pe ambele in cea mai buna forma.

Cele mai bune alimente de origine vegetala pentru creier 

  1. Fructele de avocado

Acesta este unul dintre cele mai sanatoase fructe! Desi fructele de avocado au o reputatie proasta datorita continutului ridicat de grasimi, este important de mentionat ca aceste uzine de nutrienti sunt pline de grasimi mono saturate sau “bune”, mentinand nivelul de zahar scazut in corp si pielea stralucitoare.

Avand atat vitamina K cat si folat, fructele de avocado previn formarea de cheaguri de sange in creier (protejand impotriva accidentului vascular) si imbunatatesc functia cognitiva, in special memoria si concentrarea.

Sunt bogate si in vitamina B si C, care nu sunt stocate in corp si trebuie completate zilnic. In plus, au continutul cel mai mare de proteine si cel mai scazut de zahar dintre toate fructele. Textura cremoasa a fructelor de avocado le face o buna alegere in smoothie-uri si un bun inlocuitor de grasime in aluaturi, precum si in multe alte retete simple si delicioase.

  1. Sfecla

Reduc inflamatia, sunt bogate in antioxidanti care protejeaza de cancer si curata sangele de toxine. Nitratii naturali din sfecla stimuleaza circulatia sangelui la creier, ceea ce mareste performanta mentala. In plus, in timpul antrenamentelor mai dure, sfecla poate mari nivelul de energie si performanta sportiva. Sucul de sfecla este bogat in nitrati naturali – nu au nicio legatura cu substantele de sinteza folosite in industria alimentara . Acestia ajuta organismul sa secrete oxid nitric  care ajuta la dilatarea vaselor de sange si astfel imbunatateste circulatia.

Sfecla e buna coapta sau in salate  in variate combinatii creative este un aliment bun pentru creier.

  1. Afinele

Pornind de la premiza ca lucrurile bune vin in cantitati mici, afinele sunt un fruct pe care-l poti consuma zilnic, pentru ca au multe beneficii pentru sanatate si un gust delicios in acelasi timp!

Pentru cei mai putin familiarizati cu afinele, este unul dintre alimentele cele mai bogate in antioxidanti cunoscute de om si  contin in acelasi timp si vitamina C, vitamina K si fibre. Datorita nivelului ridicat de acid galic, afinele sunt bune in special pentru protejarea creierului de degenerare si stres. .

  1. Broccoli

Mama ta avea dreptate cand te obliga sa mananci broccoli. Este unul dintre alimentele cele mai bune pentru creier. Datorita nivelului ridicat de vitamina K si colina, mentine acuitatea memoriei.

Este bogata si in vitamina C — de fapt, o singura cana furnizeaza 150 % din necesarul zilnic. Nivelul ridicat de fibre creaza si o senzatie de satietate. Broccoli trebuie gatit usor, altfel devine apos si isi pierde din gust. Se poate consuma in salate, supe creme, sosuri.

  1. Telina

Avand in vedere ca are atat de putine calorii (doar 16 la o cana!), telina are o bogatie de beneficii. Nivelul ridicat de antioxidanti si polizaharide actioneaza ca un antiinflamator natural si pot atenua simptomele afectiunilor inflamatorii, cum sunt durerile articulare si sindromul intestinelor iritate. Telina este densa din punct de vedere nutritiv – o abundenta de vitamine, minerale si nutrienti cu foarte putine calorii – este o alegere excelenta pentru o gustare daca vrei sa pierzi in greutate. In afara de tulpini, poti consuma si frunzele si semintele; ambele sunt o sursa de beneficii si merg foarte bine in supe sau feluri de mancare trase la tigaie. Tijele de telina sunt foarte bune unse cu unt de arahide sau in sucuri hidratante.

Continue Reading

Fapt divers

Fascinanta călătorie în jurul lumii a lui Fernando Magellan a fost una dintre marile provocări ale omenirii

Fernando Magellan (în unele surse, Ferdinand Magellan) a rămas cunoscut în istorie ca fiind primul explorator european care condus o expediție în jurul lumii, primul care a descoperit o cale de acces din Atlantic către „Marea Sudului a lui Balboa” (Pacificul) prin periculoasa strâmtoare din Țara de Foc și primul care s-a încumetat să traverseze imensa și pustia întindere de apă a oceanului Pacific.

Published

on

Fernando Magellan (în unele surse, Ferdinand Magellan) a rămas cunoscut în istorie ca fiind primul explorator european care condus o expediție în jurul lumii, primul care a descoperit o cale de acces din Atlantic către „Marea Sudului a lui Balboa” (Pacificul) prin periculoasa strâmtoare din Țara de Foc și primul care s-a încumetat să traverseze imensa și pustia întindere de apă a oceanului Pacific.

La 28 noiembrie 1520, exploratorul portughez Ferdinand Magellan a trecut prin strâmtoarea de la sudul Americii de Sud, care-i poarta numele.

Exploratorul portughez Fernando Magellan (1480-1521) a pornit din Spania în anul 1519, cu o flotă de doar cinci corăbii, pentru a găsi un traseu maritim prin vest către Insulele Mirodeniilor. În decursul călătoriei sale, Magellan a trecut prin strâmtoarea care-i poartă azi numele devenind primul om care a înconjurat planeta pe mări şi oceane.

Pe data de 10 august 1519, Fernando Magellan a preluat comanda flotei de caravelle intitulată Armada De Mollucas. Magellan comanda nava Trinidad, find urmat de alte patru vase: San Antonio, Concepcion, Victoria şi Santiago. Expediţia s-a dovedit a fi peste măsură de lungă şi anevoioasă, doar Victoria întorcându-se trei ani mai tărziu, cu un echipaj de doar 18 oameni din cei 270 îmbarcaţi iniţial pe cele cinci corăbii.

Peste circa 5 săptămâni, flota ajugea în America de Sud. Trei corăbii au navigat spre sud în căutarea unei ipotetice strămtori, care să le permită trecerea în Oceanul Pacific. Flota a acostat în San Julian, unde echipajul s-a răsculat împotriva sa, în ziua de Paşti a anului 1529. Magelan a reuşit înăbuşirea revoltei, fiind obligat să-l execute pe unul dintre căpitanii adjuncţi. Între timp, navigatorul portughez a trimis nava Santiago înainte pentru a explora ruta maritimă aleasă. Doar că Santiago s-a scufundat în urma unei furtuni. Cinci luni mai târziu, când sezonul furtunilor părea să se fi domolit, Magellan şi corăbiile rămase au părăsit portul San Julian.

Pe data de 21 octombrie 1520 Fernando Magellan a traversat strâmtoarea care-i poartă şi astăzi numele. Trecerea prin strâmtoare s-a dovedit a fi periculoasă, mulţi marinari continuând să protesteze. Atunci, echipajul de pe San Antonio s-a răsculat şi s-a îndreptat înapoi spre Spania.

Magellan rămăsese doar cu trei corăbii. Căpitanul şi-a continuat drumul, astfel încât în luna noiembrie a aceluiaşi an, el şi oamenii săi erau primii europeni care vedeau Oceanul Pacific, pe care însăşi Magellan l-a botezat Pacifico, în amintirea apelor sale calme şi relativ liniştite comparativ cu periculosul Atlantic.

sursă: descopera.ro

Continue Reading

Fapt divers

De ce bărbații îmbătrânesc mai repede decât femeile?

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Fapt divers

Petre Ispirescu – Nu a făcut niciun an de şcoală, a fost la închisoare şi până la 50 de ani nu a părăsit niciodată localitatea natală

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Fapt divers

Un meteorit prăbușit în Marea Britanie dezvăluie originile apei de pe Pământ

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Fapt divers

Răcelile NU se tratează cu antibiotice

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Evenimente

Țigările electronice produc leziuni pulmonare!

Fumătorii de țigări electronice și tutun încălzit au pe plămâni leziuni similare cu cele de la COVID

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Fapt divers

Suntem 8 miliarde!

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Fapt divers

Povestea omului care va trăi 1.000 de ani și a miliardarilor care se visează nemuritori

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

%d blogeri au apreciat: