Connect with us

National

Canalul Bâstroe – motiv de dispută între România și Ucraina (audio)

Published

on

Autorităţile române susţin că nu au dovezi, în legătură cu presupuse lucrări de adâncire a Canalului Bâstroe, pe care le-ar face Ucraina, pentru a facilita intrarea navelor cu pescaj mare, pe Dunăre. Disputa asupra acestui subiect s-a reactivat, după ce, recent, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţa că există semnale că, în zonă, s-ar face astfel de lucrări, ceea ce ar putea avea impact asupra mediului şi a Deltei Dunării. Ieri, directorul executiv al Administraţiei Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării, Viorica Bîscă, a declarat că adâncirea canalului presupune un proiect de amploare, care ar necesita o procedură de aprobare transfrontalieră:

Situaţia Canalului Bâstroe şi a Braţului Chilia se află şi în atenţia Comisiei Europene. Comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean, a declarat, ieri, la Timişoara, că Executivul european nu poate aproba solicitarea Ucrainei de a introduce braţul Chilia într-un coridor european de transport naval, întrucât celălalt stat riveran, România, nu este de acord. Adina Vălean a spus că sunt alte moduri pe care responsabilii de la Bruxelles le au în vedere, pentru susţinerea exporturilor şi importurilor ucrainene:

Ministerul de Externe a reamintit că România nu este de acord cu includerea braţelor Chilia şi Bâstroe ale Dunării în reţeaua transeuropeană de transport, deoarece este necesar ca proiectul să respecte prevederile de drept internaţional şi, mai ales, reglementările de protecţie a mediului.