Connect with us

Regional

Chatbot Libria, un nou instrument de interacțiune cu publicul, la Biblioteca Județeană din Râmnicu Vâlcea (AUDIO)

Published

on

Bibliotecarilor din Râmnicu Vâlcea a început să le placă inteligenţa artificială şi de câteva luni au ca ajutor în interacţiunea online cu cititorii şi un asistent virtual.

Biblioteca Judeţeană Antim Ivireanul din  Râmnicu Vâlcea este printre puținele instituții din țară care are serviciu de chatbot. Programul a fost configurat şi implementat încă din toamnă, împreună cu profesorul Gheorghe Rusu, cel care a participat la realizarea primului computer fabricat în România şi cel care a adus internetul, wi-fi şi fibra optică în ţara noastră. Tot el este cel care în urmă cu doi ani a ataşat un chatbot şi pe site-ul Primăriei Galicea, din Vâlcea, care a devenit astfel prima administraţie publică locală din ţară care s-a folosit de inteligenţa artificială pentru a comunica uşor şi rapid cu cetăţenii.
LIBRIA,  chatbot-ul Bibliotecii Antim Ivireanul este deocamdată în faza de antrenament, iar reprezentanții instituției de cultură fac apel la cei care accesează site-ul bibliotecii să-i dea cât mai mult de lucru simpaticului asistent virtual.

Chatbot Libria reprezintă un nou instrument de interacțiune cu publicul, astfel Biblioteca Judeţeană Antim Ivireanul din  Râmnicu Vâlcea se aliniază noilor tendințe în ceea ce privește noile surse de informare” a precizat purtător de cuvânt, Corina Bedreagă

Corina Bedreagă a punctat și ce ar trebui să facă utilizatorii care accesează Libria, pentru a contribui la dezvoltarea chatbot-ului: să-i adreseze cât mai multe întrebări.

A consemnat Isabela Stama Ioan, Radio Oltenia Craiova.

SUrsă foto: facebook.com/Biblioteca Judeţeană Antim Ivireanul