️️ 🍂️️ 💝 ️️ 🌟
Connect with us

Fapt divers

Cum ne putem îmbunătăți calitatea somnului?

Published

on

Photo by Andrea Piacquadio: https://www.pexels.com/photo/photo-of-sleeping-man-3771069/

Viața se desfășoară într-un ritm alert în secolul XXI. Putem fi copleșiți de stres, distrageri și termene limită. Există un lucru asupra căruia toată lumea poate fi de acord: gestionarea programului de somn este crucială atunci când vine vorba de sănătatea fizică și mentală deopotrivă. Consultați mai jos șapte sfaturi pentru a avea un somn mai bun.

1. Stabilirea unui program de somn strict

Ritmul circadian, sau ceasul intern al corpului nostru, dictează când ne este somn și când ne trezim. Multe lucruri pot merge prost cu acest sistem. O modalitate sigură de a ne pune ritmul sub control este să stabilim o oră adecvată de culcare și de trezire. Putem să o schimbăm și să experimentăm pentru a vedea ce funcționează pentru noi.

2. Stai departe de ecrane

Frecvența utilizării ecranelor este în creștere și nu va dispărea prea curând. Majoritatea dispozitivelor electronice, cum ar fi televizoarele, monitoarele de calculator și smartphone-urile, emit lumină albastră. Această lumină poate avea efecte negative asupra somnului nostru și chiar dacă este posibil să nu afecteze rapiditatea cu care adormim, poate reduce calitatea ciclului de somn.

3. Exercițiile fizice

Exercițiile fizice au nenumărate beneficii pentru sănătate, somnul fiind unul dintre ele. Nu toată lumea are timp să meargă la sală în fiecare zi, dar antrenamentele de acasă sunt la fel de benefice. A-ți propune să faci exerciții fizice timp de 30 până la 60 de minute pe zi poate avea efecte drastice asupra calității somnului tău.

Se recomandă însă să nu facem sport la mai puțin de două ore înainte de culcare, deoarece corpul nostru va produce epinefrină (alias adrenalină), care crește ritmul cardiac și vigilența, ceea ce poate întrerupe somnul.

4. Meditația

Meditația poate fi o modalitate excelentă de a ne relaxa și de gestionare a stresului. Stând jos, de obicei într-o poziție verticală staționară, și concentrându-ne asupra respirației, putem găsi o liniște a minții care este esențială atunci când adormim. Meditația nu este doar un adaos pozitiv la rutina de culcare, ci și la cea de dimineață.

5. Evitarea consumului de cafea

Cofeina este un instrument folositor pentru multe eforturi, dar poate avea consecințe grave asupra ciclului de somn. Încetând consumul de cofeină cu trei până la șase ore înainte de ora de somn, ne putem ajuta organismul să se relaxeze în mod corespunzător.

6. Folosirea adecvată a patului

Prin utilizarea de rutine și obiceiuri, ne putem ajuta creierul să înțeleagă când este timpul să doarmă și să se trezească – și, de asemenea, unde dormim. Este indicat să evităm folosirea patului pentru a ne relaxa (atunci când nu dormim), pentru a ne uita la televizor sau pentru a naviga pe internet.

7. Făcând un duș sau o baie

O baie caldă sau un duș cald ne poate ajuta organismul în reglarea temperaturii în timpul somnului. În timp ce dormim, temperatura internă scade, în timp ce temperatura externă crește – un duș cald poate declanșa acest proces. În afara motivelor științifice, un duș poate fi un alt obicei în rutina noastră, semnalând creierului că este timpul să dormim.

Somnul este unul dintre cele mai importante aspecte ale bunăstării noastre. Fără un somn adecvat, afecțiuni precum depresia, anxietatea, iritabilitatea și letargia pot pune stăpânire pe noi. Într-o lume orientată spre muncă, poate fi ușor să uităm de somn și să ne neglijă corpul și mintea.

Nu trebuie să uităm să ne acordăm puțin timp personal înainte de culcare, să nu neglijăm importanța îngrijirii de sine și a somnului în viața fiecăruia dintre noi.

Sursă text: scitechdaily.com

Continue Reading

Fapt divers

Fascinanta călătorie în jurul lumii a lui Fernando Magellan a fost una dintre marile provocări ale omenirii

Fernando Magellan (în unele surse, Ferdinand Magellan) a rămas cunoscut în istorie ca fiind primul explorator european care condus o expediție în jurul lumii, primul care a descoperit o cale de acces din Atlantic către „Marea Sudului a lui Balboa” (Pacificul) prin periculoasa strâmtoare din Țara de Foc și primul care s-a încumetat să traverseze imensa și pustia întindere de apă a oceanului Pacific.

Published

on

Fernando Magellan (în unele surse, Ferdinand Magellan) a rămas cunoscut în istorie ca fiind primul explorator european care condus o expediție în jurul lumii, primul care a descoperit o cale de acces din Atlantic către „Marea Sudului a lui Balboa” (Pacificul) prin periculoasa strâmtoare din Țara de Foc și primul care s-a încumetat să traverseze imensa și pustia întindere de apă a oceanului Pacific.

La 28 noiembrie 1520, exploratorul portughez Ferdinand Magellan a trecut prin strâmtoarea de la sudul Americii de Sud, care-i poarta numele.

Exploratorul portughez Fernando Magellan (1480-1521) a pornit din Spania în anul 1519, cu o flotă de doar cinci corăbii, pentru a găsi un traseu maritim prin vest către Insulele Mirodeniilor. În decursul călătoriei sale, Magellan a trecut prin strâmtoarea care-i poartă azi numele devenind primul om care a înconjurat planeta pe mări şi oceane.

Pe data de 10 august 1519, Fernando Magellan a preluat comanda flotei de caravelle intitulată Armada De Mollucas. Magellan comanda nava Trinidad, find urmat de alte patru vase: San Antonio, Concepcion, Victoria şi Santiago. Expediţia s-a dovedit a fi peste măsură de lungă şi anevoioasă, doar Victoria întorcându-se trei ani mai tărziu, cu un echipaj de doar 18 oameni din cei 270 îmbarcaţi iniţial pe cele cinci corăbii.

Peste circa 5 săptămâni, flota ajugea în America de Sud. Trei corăbii au navigat spre sud în căutarea unei ipotetice strămtori, care să le permită trecerea în Oceanul Pacific. Flota a acostat în San Julian, unde echipajul s-a răsculat împotriva sa, în ziua de Paşti a anului 1529. Magelan a reuşit înăbuşirea revoltei, fiind obligat să-l execute pe unul dintre căpitanii adjuncţi. Între timp, navigatorul portughez a trimis nava Santiago înainte pentru a explora ruta maritimă aleasă. Doar că Santiago s-a scufundat în urma unei furtuni. Cinci luni mai târziu, când sezonul furtunilor părea să se fi domolit, Magellan şi corăbiile rămase au părăsit portul San Julian.

Pe data de 21 octombrie 1520 Fernando Magellan a traversat strâmtoarea care-i poartă şi astăzi numele. Trecerea prin strâmtoare s-a dovedit a fi periculoasă, mulţi marinari continuând să protesteze. Atunci, echipajul de pe San Antonio s-a răsculat şi s-a îndreptat înapoi spre Spania.

Magellan rămăsese doar cu trei corăbii. Căpitanul şi-a continuat drumul, astfel încât în luna noiembrie a aceluiaşi an, el şi oamenii săi erau primii europeni care vedeau Oceanul Pacific, pe care însăşi Magellan l-a botezat Pacifico, în amintirea apelor sale calme şi relativ liniştite comparativ cu periculosul Atlantic.

sursă: descopera.ro

Continue Reading

Fapt divers

De ce bărbații îmbătrânesc mai repede decât femeile?

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Fapt divers

Petre Ispirescu – Nu a făcut niciun an de şcoală, a fost la închisoare şi până la 50 de ani nu a părăsit niciodată localitatea natală

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Fapt divers

Un meteorit prăbușit în Marea Britanie dezvăluie originile apei de pe Pământ

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Fapt divers

Răcelile NU se tratează cu antibiotice

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Evenimente

Țigările electronice produc leziuni pulmonare!

Fumătorii de țigări electronice și tutun încălzit au pe plămâni leziuni similare cu cele de la COVID

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Fapt divers

Suntem 8 miliarde!

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Fapt divers

Povestea omului care va trăi 1.000 de ani și a miliardarilor care se visează nemuritori

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

%d blogeri au apreciat: