Ascultă Radio România Oltenia - Craiova Live

Cum poate afecta consumul de cafea în timpul sarcinii viața copilului?

Cum poate afecta consumul de cafea în timpul sarcinii viața copilului?

Publicat de Cosmin Meca, 8 noiembrie 2022, 08:20

Cafeaua este pentru mulți oameni un mod plăcut de a-și începe ziua, însă un nou studiu spune că consumul de cafea în timpul sarcinii poate afecta viața copilului.

Copiii care au fost expuși la cantități mici de cofeină înainte de naștere s-au dovedit a fi, în medie, mai scunzi decât copiii persoanelor care nu au consumat cofeină în timpul sarcinii, potrivit unui studiu publicat în JAMA Network Open.

Copiii părinților care au consumat cofeină în timpul sarcinii s-au dovedit a fi mai scunzi la vârsta de 4 ani decât cei ai căror părinți nu au consumat, iar decalajul s-a mărit în fiecare an până la vârsta de 8 ani, potrivit Dr. Jessica Gleason, autoare principală a studiului.

„Acestea nu sunt diferențe uriașe de înălțime, dar există aceste mici diferențe între copiii persoanelor care au consumat cofeină în timpul sarcinii”, a spus Gleason, care este cercetătoare la Eunice Kennedy Shriver National Institute of Child Health and Human Development, din SUA.

Colegiul American de Obstetricieni și Ginecologi recomandă în prezent limitarea consumului de cofeină la mai puțin de 200 de miligrame pe zi în timpul sarcinii, citează CNN.

Consumul de cafea în timpul sarcinii afectează fătul

Pentru context, o cană de ceai cu cofeină are de obicei aproximativ 75 de miligrame de cofeină, o cană de cafea instant are aproximativ 100 de miligrame și o cană de cafea filtrată are aproximativ 140 de miligrame, potrivit Clinicii Cleveland. Și chiar și ciocolata are aproximativ 31 de miligrame de cofeină.

Nu este clar dacă acest studiu arată în mod eficient legătura dintre consumul matern de cofeină și înălțimea copilului, potrivit dr. Gavin Pereira, profesor de epidemiologie și biostatistică la Universitatea Curtin, din Australia. Pereira nu a fost implicat în studiu.

„Corelația dintre consumul de cafea în timpul sarcinii și înălțime observată în acest studiu poate fi explicată prin existența unei cauze comune atât a consumului de cofeină, cât și a restricției de creștere, cum ar fi sărăcia, stresul și factorii dietetici”, a spus Pereira.

De ce înălțimea mică poate fi o problemă?

Dacă înălțimea mai mică din copilărie ar persista până la vârsta adultă, ar exista șansa ca acei copii să se confrunte cu riscul unor rezultate cardiometabolice slabe, cum ar fi boli de inimă și diabet, care sunt asociate cu o statură mai mică.

Dar încă nu există nicio modalitate de a ști dacă diferența va persista până la vârsta adultă, iar studii ca acesta nu reprezintă un motiv pentru ca familiile individuale să intre în panică, a spus Gleason.

Aceste tendințe la nivel de populație ar trebui în schimb luate împreună cu alte cercetări pentru ca organizațiile să își reevalueze recomandările, a spus Gleason.

Studii anterioare

În trecut, au existat studii inconsecvente privind consumul de cafea în timpul sarcinii și afectarea fătului, dar dovezile s-au concentrat în ultimii ani, a spus Gleason.

O meta-analiză din 2015, care a analizat toate cercetările existente, a constatat că există o asociere de răspuns la doză între consumul de cofeină și dimensiunea mai mică la naștere.

Un studiu din 2020 a arătat că nu există un nivel sigur de cofeină pentru un făt în curs de dezvoltare.

Este complicat să renunți la consumul de cafea în timpul sarcinii

Chiar și fără panica despre care vorbește Gleason, unii oameni și-ar putea dori să reducă consumul de cofeină și apoi să descopere că este mai ușor de spus decât de făcut. Asta pentru că cofeina se găsește în cafea, ceai, băuturi răcoritoare, băuturi energizante, precum și în cacao și ciocolată.

De asemenea, este prezentă în gustări fortificate, în unele batoane energetice și chiar în unele medicamente pentru durere.

Un studiu din 2016 al Universității Johns Hopkins a constatat că a fost util atunci când indivizii au identificat situațiile sau stările de spirit în care au cele mai mari șanse să aibă poftă de cofeină, astfel încât să poată evita situațiile care declanșează pofta, mai ales în primele câteva săptămâni de modificare a consumului de cofeină.

Consumatorii de cofeină ar putea avea, de asemenea, un plan pentru momentul în care apare pofta, cum ar fi să ia o pauză de relaxare de cinci minute care implică exerciții de respirație profundă.

Schimbările majore de stil de viață și de dietă trebuie întotdeauna discutate cu un medic, deoarece acestea ar putea influența starea și bolile existente.

sursa: descopera.ro

Etichete:
Un senzor magnetic levitant ar putea măsura semnale extrem de slabe
Fapt divers vineri, 7 august 2026, 10:49

Un senzor magnetic levitant ar putea măsura semnale extrem de slabe

O echipă de cercetare a dezvoltat un senzor magnetic levitant conceput să detecteze câmpuri extrem de slabe. Dispozitivul ar putea fi adaptat...

Un senzor magnetic levitant ar putea măsura semnale extrem de slabe
Cele mai clare imagini ale Soarelui dezvăluie mici vârtejuri de plasmă
Fapt divers joi, 6 august 2026, 10:16

Cele mai clare imagini ale Soarelui dezvăluie mici vârtejuri de plasmă

Observații realizate cu Daniel K. Inouye Solar Telescope au identificat pe suprafața vizibilă a Soarelui structuri interpretate drept...

Cele mai clare imagini ale Soarelui dezvăluie mici vârtejuri de plasmă
Astronomii găsesc noi indicii că rotația galaxiilor începe înainte de formarea lor completă
Fapt divers joi, 6 august 2026, 09:59

Astronomii găsesc noi indicii că rotația galaxiilor începe înainte de formarea lor completă

O nouă analiză relatată de Science oferă indicii că o parte din momentul cinetic al galaxiilor poate fi imprimată încă din stadiul halourilor...

Astronomii găsesc noi indicii că rotația galaxiilor începe înainte de formarea lor completă
Cercetătorii propun un cadru pentru reducerea riscurilor AI în sănătatea publică
Fapt divers miercuri, 5 august 2026, 10:26

Cercetătorii propun un cadru pentru reducerea riscurilor AI în sănătatea publică

Un articol publicat în Nature propune un cadru de „harm reduction” pentru utilizarea responsabilă a inteligenței artificiale în sănătatea...

Cercetătorii propun un cadru pentru reducerea riscurilor AI în sănătatea publică
Fapt divers miercuri, 5 august 2026, 10:21

NASA pregătește lansarea telescopului Nancy Grace Roman

Telescopul spațial Nancy Grace Roman se apropie de lansare, NASA indicând în prezent data de 30 august 2026, la ora 11:26 UTC, cu o rachetă...

NASA pregătește lansarea telescopului Nancy Grace Roman
Fapt divers miercuri, 5 august 2026, 10:18

Telescopul Webb obține detalii mai fine prin interferometrie

NASA prezintă noi rezultate obținute cu modul de interferometrie al telescopului James Webb. Tehnica folosește segmentele oglinzii într-un mod...

Telescopul Webb obține detalii mai fine prin interferometrie
Fapt divers marți, 4 august 2026, 10:00

Atari revine pe profit și raportează cele mai mari venituri din ultimul deceniu

Atari a revenit pe profit după ani de restructurări, iar veniturile anuale au ajuns la aproximativ 56 de milioane de euro, cel mai ridicat nivel al...

Atari revine pe profit și raportează cele mai mari venituri din ultimul deceniu
Fapt divers marți, 4 august 2026, 09:58

Un dispozitiv fotonic transformă mai eficient semnalele radio în lumină

Cercetătorii au combinat o antenă rezonantă pentru frecvențe radio cu un modulator electro-optic de tip microring, obținând un dispozitiv...

Un dispozitiv fotonic transformă mai eficient semnalele radio în lumină