Ascultă Radio România Oltenia - Craiova Live

Hidratarea poate reduce riscul de insuficiență cardiacă

Hidratarea poate reduce riscul de insuficiență cardiacă

Publicat de Cosmin Meca, 1 aprilie 2022, 15:15

Conform unui studiu recent publicat în European Heart Journal, menținerea hidtratării la vârsta mjlocie poate diminua riscul de a dezvolta insuficiență cardiacă.

Oamenii de știință au analizat datele colectate de la peste 11 000 de persoane cu vârste cuprinse între 45 și 66 de ani, ținându-i sub observație timp de 25 de ani. Pentru a determina nivelul de hidratare, a fost analizat nivelul de sodiu din sângele participanților, cunoscut și sub numele de sodiu seric, care crește pe măsură ce nivelul de lichide ale unei persoane scade.

Cercetătorii au descoperit că persoanele cu niveluri serice de sodiu la limita superioară a intervalului normal au avut un risc cu 39% mai mare de a dezvolta insuficiență cardiacă în decursul celor 25 de ani care au fost examinați, în comparație cu cei care aveau niveluri serice de sodiu mai scăzute. Insuficiența cardiacă este o afecțiune în care mușchiul inimii nu poate pompa suficient sânge pentru a satisface cerințele normale ale organismului.

Chiar și după ce au fost luați în considerare factori precum vârsta, sexul, indicele de masă corporală, nivelul de colesterol, statutul de fumător, tensiunea arterială ridicată și cantitatea de sare adăugată în mâncare, rezultate au fost asemănătoare. Touși, studiul a constatat doar o asociere între nivelurile mai ridicate de sodiu seric și insuficiența cardiacă; este necesar un studiu controlat și aleatoriu pentru a confirma rezultatele. Studiul a exclus persoanele cu diabet, obezitate și insuficiență cardiacă.

Consumul suficient de lichide este important pentru numeroase funcții ale organismului, inclusiv pentru a ajuta inima să pompeze mai ușor sângele. Autorii studiului recomandă ca, în general, femeile să bea aproximativ 6 până la 8,5 căni (1,5 până la 2 litri), iar bărbații să bea aproximativ 8,5 până la 12,5 căni (2 până la 3 litri) de lichide pe zi, însă cantitatea poate varia în funcție de exerciții fizice, afecțiunile medicale de bază și medicamentele.

Potrivit Clinicii Mayo, oamenii își pot reduce riscul de apariție a bolilor cardiovasculare prin adoptarea unui stil de viață sănătos, inclusiv prin consumul de alimente sănătoase, nefumatul, menținerea unei greutăți sănătoase.

Sursă text: livescience.com

Un senzor magnetic levitant ar putea măsura semnale extrem de slabe
Fapt divers vineri, 7 august 2026, 10:49

Un senzor magnetic levitant ar putea măsura semnale extrem de slabe

O echipă de cercetare a dezvoltat un senzor magnetic levitant conceput să detecteze câmpuri extrem de slabe. Dispozitivul ar putea fi adaptat...

Un senzor magnetic levitant ar putea măsura semnale extrem de slabe
Cele mai clare imagini ale Soarelui dezvăluie mici vârtejuri de plasmă
Fapt divers joi, 6 august 2026, 10:16

Cele mai clare imagini ale Soarelui dezvăluie mici vârtejuri de plasmă

Observații realizate cu Daniel K. Inouye Solar Telescope au identificat pe suprafața vizibilă a Soarelui structuri interpretate drept...

Cele mai clare imagini ale Soarelui dezvăluie mici vârtejuri de plasmă
Astronomii găsesc noi indicii că rotația galaxiilor începe înainte de formarea lor completă
Fapt divers joi, 6 august 2026, 09:59

Astronomii găsesc noi indicii că rotația galaxiilor începe înainte de formarea lor completă

O nouă analiză relatată de Science oferă indicii că o parte din momentul cinetic al galaxiilor poate fi imprimată încă din stadiul halourilor...

Astronomii găsesc noi indicii că rotația galaxiilor începe înainte de formarea lor completă
Cercetătorii propun un cadru pentru reducerea riscurilor AI în sănătatea publică
Fapt divers miercuri, 5 august 2026, 10:26

Cercetătorii propun un cadru pentru reducerea riscurilor AI în sănătatea publică

Un articol publicat în Nature propune un cadru de „harm reduction” pentru utilizarea responsabilă a inteligenței artificiale în sănătatea...

Cercetătorii propun un cadru pentru reducerea riscurilor AI în sănătatea publică
Fapt divers miercuri, 5 august 2026, 10:21

NASA pregătește lansarea telescopului Nancy Grace Roman

Telescopul spațial Nancy Grace Roman se apropie de lansare, NASA indicând în prezent data de 30 august 2026, la ora 11:26 UTC, cu o rachetă...

NASA pregătește lansarea telescopului Nancy Grace Roman
Fapt divers miercuri, 5 august 2026, 10:18

Telescopul Webb obține detalii mai fine prin interferometrie

NASA prezintă noi rezultate obținute cu modul de interferometrie al telescopului James Webb. Tehnica folosește segmentele oglinzii într-un mod...

Telescopul Webb obține detalii mai fine prin interferometrie
Fapt divers marți, 4 august 2026, 10:00

Atari revine pe profit și raportează cele mai mari venituri din ultimul deceniu

Atari a revenit pe profit după ani de restructurări, iar veniturile anuale au ajuns la aproximativ 56 de milioane de euro, cel mai ridicat nivel al...

Atari revine pe profit și raportează cele mai mari venituri din ultimul deceniu
Fapt divers marți, 4 august 2026, 09:58

Un dispozitiv fotonic transformă mai eficient semnalele radio în lumină

Cercetătorii au combinat o antenă rezonantă pentru frecvențe radio cu un modulator electro-optic de tip microring, obținând un dispozitiv...

Un dispozitiv fotonic transformă mai eficient semnalele radio în lumină