Connect with us

National

Performanța școlară, puternic influențată de statutul socio-economic, conform unui studiu Salvați Copiii

Published

on

people sitting on green lawn grass while doing hands up at daytime

Un studiu realizat de organizația Salvați Copiii arată că performanțele elevilor la școală sunt profund afectate de condițiile socio-economice ale familiilor. Studiul scoate la iveală diferențe majore între mediul rural și cel urban, cu rate de abandon școlar de 3% în marile orașe, 14% în orașele mici și aproape 30% la sate.

Doi din cinci elevi care au început școala în urmă cu nouă ani nu au reușit să obțină medii peste 5 la finalul gimnaziului, majoritatea acestora fiind din mediul rural. Aproximativ 15% dintre elevi nu au ajuns să finalizeze clasa a VIII-a. Una dintre cauze este accesul limitat la meditații sau programe școlare prelungite, pentru care părinții din mediul urban cheltuiesc cu 30-40% mai mult decât cei din rural.

Elevii exprimă o nemulțumire față de conținutul predat la școală, considerând că nu îi ajută în viitor și că le răpește timpul pentru a-și urma pasiunile. Totodată, peste jumătate dintre elevi se simt emoționați, timizi, nesiguri și încordați în timpul orelor, iar 5% afirmă că sunt bătuți de profesori, 22% că sunt jigniți, iar trei sferturi că sunt certați atunci când greșesc.

Un alt fenomen îngrijorător este bullyingul, cu 4 din 5 elevi care au fost martori la astfel de situații, iar 1 din 5 afirmă că a asistat frecvent la astfel de cazuri. Aproape jumătate dintre elevi au fost victime ale bullyingului, iar 1 din 10 a trecut prin astfel de experiențe frecvent.

Ca rezultat al acestor dificultăți, 55% dintre elevi își doresc să plece din țară și să se stabilească în străinătate, conform concluziilor studiului.

A consemnat Adrian Leu, Radio România Actualități

Sursă foto: arhivă – pexels.com