Premierul Marcel Ciolacu: Produsele din marile magazine ar trebui să aibă același adaos comercial
Premierul Marcel Ciolacu a scris, pe TikTok, că trebuie intervenit legislativ, pentru ca toate produsele din marile magazine să aibă același adaos comercial.

Publicat de Lica Simona, 10 februarie 2025, 08:41
Premierul spune pe TikTok că, dacă boicotăm supermarketurile, boicotăm producătorii autohtoni şi pe români, în general, iar tendința marilor magazine de a crește prețurile poate fi rezolvată legislative: „Părerea mea este ca toată gama de produse să aibă același adaos commercial, pe toată linia de distribuție plus desfacere. Eu așa aș vrea să fac în viitor”, transmite prim-ministrul.
Postarea șefului Guvernului vine și în contextul în care, la începutul lunii, în mai multe state din Balcani, clienții s-au alăturat unui boicot de amploare față de supermarketuri, pe fondul majorării prețurilor la alimente.
Protestele care au început în Croația s-au extins în Bosnia și Herțegovina, Muntenegru și Serbia. Pe de altă parte, marile magazine sunt importante pentru economie în orice stat.
La noi, de exemplu, 800.000 de români lucrează în cele peste 4.500 de mari magazine deschise în țară, iar impozitele plătite de acestea înseamnă 13% din veniturile statului.
În plus, potrivit datelor Ministerului Agriculturii, în magazinele de retail din România, 70% din produse sunt românești.