️️ 🍂️️ 💝 ️️ 🌟
Connect with us

Fapt divers

FOTO Un nou muzeu se deschide la Bruxelles

Vizitatorii vor avea parte de o surpriza.

Published

on

La 180 de ani după inaugurarea primei linii feroviare continentale din Europa între Bruxelles și Malines, Belgia are primul său „muzeu al trenurilor”, care s-a deschis pentru public vineri, 25 septembrie, la gara Schaerbeek, la nord de capitala țării, informează Agerpres.

P1020352

Subtil pus în scena de către artistul de benzi desenate belgian François Schuiten, muzeul ‘Train World’, care a necesitat un buget de 25 de milioane de euro, oferă o incursiune fascinantă in istoria căilor ferate, a începuturilor locomotivelor cu aburi, precursoarele trenurilor moderne de mai târziu.

Vizitatorii se pot plimba în vechile clădiri ale gării Schaerbeek datând din 1887 și 1913, unul dintre puținele exemple de arhitectură feroviară din secolul 20 păstrate în regiunea Bruxelles. Complet renovată, dubla clădire, cu ghișeele sale de modă veche, cu sala de așteptare și țigla în careuri de șah, păstrează puternica nostalgie a marilor plecări în vacanță.

69-2

Trebuie văzută apoi gara modernă Bruxelles Midi, unde ajung trenurile ‘Thalys’ și ‘Eurostar’ din Londra, Paris și Amsterdam, situată la cincisprezece minute de mers cu trenul de gara Schaerbeek, intrând într-un mare depozit modern, cu acoperișuri înclinate, amintind de fabricile din perioada revoluției industriale din secolul al XIX-lea.

În muzeu sunt expuse 22 de modele de material rulant, de la vagoane de clasa a treia până la luxoasele saloane ale vagoanelor Companiei internaționale de ‘wagons-lits’ sau două vagoane regale belgiene din anii 1901 și 1931.

Un simulator tridimensional permite pilotarea trenurilor cu până la 400 de kilometri la oră. Vor mai putea fi admirate 1.250 de obiecte diverse legate de căile ferate, o veche casă de cantonier, administrator al barierei feroviare, machete, precum și ‘nasul’ celebrului tren de mare viteză TGV de astăzi.

 

Continue Reading

Fapt divers

Neurocercetătorii explică ce se întâmplă în creierul nostru iarna

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Fapt divers

Care este culoarea care vinde cele mai multe mașini?

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Fapt divers

Ce se va întâmpla cu oamenii în viitor? Previziuni pentru anul 1 milion

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Fapt divers

Fascinanta călătorie în jurul lumii a lui Fernando Magellan a fost una dintre marile provocări ale omenirii

Fernando Magellan (în unele surse, Ferdinand Magellan) a rămas cunoscut în istorie ca fiind primul explorator european care condus o expediție în jurul lumii, primul care a descoperit o cale de acces din Atlantic către „Marea Sudului a lui Balboa” (Pacificul) prin periculoasa strâmtoare din Țara de Foc și primul care s-a încumetat să traverseze imensa și pustia întindere de apă a oceanului Pacific.

Published

on

Fernando Magellan (în unele surse, Ferdinand Magellan) a rămas cunoscut în istorie ca fiind primul explorator european care condus o expediție în jurul lumii, primul care a descoperit o cale de acces din Atlantic către „Marea Sudului a lui Balboa” (Pacificul) prin periculoasa strâmtoare din Țara de Foc și primul care s-a încumetat să traverseze imensa și pustia întindere de apă a oceanului Pacific.

La 28 noiembrie 1520, exploratorul portughez Ferdinand Magellan a trecut prin strâmtoarea de la sudul Americii de Sud, care-i poarta numele.

Exploratorul portughez Fernando Magellan (1480-1521) a pornit din Spania în anul 1519, cu o flotă de doar cinci corăbii, pentru a găsi un traseu maritim prin vest către Insulele Mirodeniilor. În decursul călătoriei sale, Magellan a trecut prin strâmtoarea care-i poartă azi numele devenind primul om care a înconjurat planeta pe mări şi oceane.

Pe data de 10 august 1519, Fernando Magellan a preluat comanda flotei de caravelle intitulată Armada De Mollucas. Magellan comanda nava Trinidad, find urmat de alte patru vase: San Antonio, Concepcion, Victoria şi Santiago. Expediţia s-a dovedit a fi peste măsură de lungă şi anevoioasă, doar Victoria întorcându-se trei ani mai tărziu, cu un echipaj de doar 18 oameni din cei 270 îmbarcaţi iniţial pe cele cinci corăbii.

Peste circa 5 săptămâni, flota ajugea în America de Sud. Trei corăbii au navigat spre sud în căutarea unei ipotetice strămtori, care să le permită trecerea în Oceanul Pacific. Flota a acostat în San Julian, unde echipajul s-a răsculat împotriva sa, în ziua de Paşti a anului 1529. Magelan a reuşit înăbuşirea revoltei, fiind obligat să-l execute pe unul dintre căpitanii adjuncţi. Între timp, navigatorul portughez a trimis nava Santiago înainte pentru a explora ruta maritimă aleasă. Doar că Santiago s-a scufundat în urma unei furtuni. Cinci luni mai târziu, când sezonul furtunilor părea să se fi domolit, Magellan şi corăbiile rămase au părăsit portul San Julian.

Pe data de 21 octombrie 1520 Fernando Magellan a traversat strâmtoarea care-i poartă şi astăzi numele. Trecerea prin strâmtoare s-a dovedit a fi periculoasă, mulţi marinari continuând să protesteze. Atunci, echipajul de pe San Antonio s-a răsculat şi s-a îndreptat înapoi spre Spania.

Magellan rămăsese doar cu trei corăbii. Căpitanul şi-a continuat drumul, astfel încât în luna noiembrie a aceluiaşi an, el şi oamenii săi erau primii europeni care vedeau Oceanul Pacific, pe care însăşi Magellan l-a botezat Pacifico, în amintirea apelor sale calme şi relativ liniştite comparativ cu periculosul Atlantic.

sursă: descopera.ro

Continue Reading

Fapt divers

De ce bărbații îmbătrânesc mai repede decât femeile?

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Fapt divers

Petre Ispirescu – Nu a făcut niciun an de şcoală, a fost la închisoare şi până la 50 de ani nu a părăsit niciodată localitatea natală

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Fapt divers

Un meteorit prăbușit în Marea Britanie dezvăluie originile apei de pe Pământ

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

Fapt divers

Răcelile NU se tratează cu antibiotice

Published

on

(mai mult…)

Continue Reading

%d blogeri au apreciat: