Connect with us

International

Vânzările grupului Renault au scăzut, dar cele ale mărcii Dacia au crescut

Livrările companiei Dacia au crescut cu 9,3% în trimestrul al treilea.

Published

on

Grupul auto francez Renault a anunţat, azi, o scădere a vânzărilor în trimestrul al treilea, ca urmare a declinului producţiei partenerilor Nissan şi Daimler, închiderii pieţei iraniene şi scăderii cererii pentru automobile echipate cu motoare diesel, informează Reuters.

În perioada iulie-octombrie, veniturile realizate de grupul Renault au scăzut cu 1,6%, până la 11,296 miliarde euro, în timp ce înmatriculările mondiale ale grupului, care cuprinde mărcile Renault, Dacia, Lada, Alpine, Renault Samsung Motors şi Jinbei Huasong, au scăzut cu 4,4%, până la 852.198 vehicule.

Conform cifrelor publicate vineri, scăderea vânzărilor în trimestrul al treilea a afectat în principal marca Renault, în cazul căreia livrările de autoturisme şi utilitare au scăzut cu peste 10% în trimestrul al treilea. În schimb, în cazul mărcii Dacia, livrările au crescut cu 9,3% în trimestrul al treilea, până la 166.176 unităţi. Pe ansamblul primelor nouă luni, un număr de 563.268 de autoturisme şi utilitare marca Dacia au fost vândute la nivel mondial.

Pe piaţa din România, grupul Renault a vândut în primele nouă luni ale acestui an un număr de 52.871 de vehicule, ceea ce plasează România pe locul 15 în clasamentul celor mai importante pieţe pentru grupul francez.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

AGERPRES