Connect with us

National

O nouă sesiune de înscriere pentru Programul „Casa Verde Fotovoltaice”

Published

on

Administrația Fondului pentru Mediu demarează sesiunea de finanțare pentru înscrierea
solicitanților persoane fizice în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de panouri
fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de
consum și livrării surplusului în rețeaua națională, începând cu data de 19 mai 2023, ora 10:00
și până la data de 26 iunie 2023, ora 23:59, prin intermediul aplicației informatice pusă la
dispoziție pe site-ul www.afm.ro, în vederea introducerii informațiilor necesare participării în
Program.

Înscrierea solicitantului se face prin completarea unor câmpuri predefinite și încărcarea documentelor necesare, care trebuie să fie valabile la momentul înscrierii în aplicație.
Documentele pe care le încarcă solicitantul persoană fizică în aplicație sunt:
a) actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicație;
b) certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat,
emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului
Finanțelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
c) certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri
ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei
rază teritorială își are domiciliul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
d) extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație,
din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deservește construcția se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus față de extrasul de carte funciară aferent construcției, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deține un drept de folosință asupra imobilului teren; acesta poate fi obținut de solicitant și în format electronic;
e) copia cărții funciare colective, din care să rezulte maximum două unități individuale
trecute pe aceeași carte funciară care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor-
construcții, dintre care unele părți sunt comune, iar restul sunt proprietăți individuale, pentru
care se întocmesc o carte funciară colectivă și câte o carte funciară individuală.
Solicitantul persoană fizică se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni.
În cazul în care se depun două sau mai multe cereri de finanţare pentru acelaşi imobil
identificat cu număr cadastral, este considerată eligibilă prima cerere de finanţare care
îndeplineşte criteriile de eligibilitate.
Pentru solicitantul persoană fizică, este eligibil proiectul care se implementează la
adresa menționată ca domiciliu în cartea de identitate.

În perioada 2 mai, ora 10:00 – 12 mai, ora 23:59, se desfășoară sesiunea de înscriere pentru validarea instalatorilor în cadrul Programului.