Ascultă Radio România Oltenia - Craiova Live

Alimentul dulce-amărui care reduce cu 37% riscul de Alzheimer

Alimentul dulce-amărui care reduce cu 37% riscul de Alzheimer

Publicat de Cosmin Meca, 31 martie 2023, 08:41 / actualizat: 31 martie 2023, 10:06

Riscul de demență Alzheimer ar putea fi redus dacă am mânca mai des ciocolată neagră și alte alimente bogate în magneziu, un mineral esențial pentru sănătatea noastră. 

Un studiu recent publicat în revista Journal of the American Geriatrics Society arată că dieta bogată în magneziu poate reduce riscul de Alzheimer cu aproximativ 37%. Rezultatele cercetării indică faptul că riscul de Alzheimer este mai mic pe măsură ce aportul de magneziu este mai crescut.

Chiar dacă nu a putut fi stabilită o relație de cauzalitate între aportul de magneziu și riscul de demență, oamenii de știință cred că acest mineral joacă un rol important în menținerea sănătății creierului.

Studii precedente au arătat că aportul corect de magneziu previne sau ameliorează inflamația și stresul oxidativ, doi factori majori de risc implicați în instalarea demenței, dar și a altor boli cronice, precum diabetul sau chiar cancerul.

De asemenea, magneziul poate reduce riscul de boli de inimă, deoarece ajută la menținerea în parametri a tensiunii arteriale.

Ciocolata neagră este o sursă excelentă de magneziu. În special cea cu peste 70% cacao, atenționează experții. Se recomandă consumul zilnic a 30-60 de grame de ciocolată neagră, dar acest gramaj trebuie redus în cazul persoanelor supraponderale.

Ciocolată neagră, pe lângă efetul benefic asupra inimii și creierului, crește producția de endorfine și serotonină, substanțe chimice care ne îmbunătățesc starea de spirit.

O porție de 30 de grame de ciocolată neagră cu minimum 70% cacao furnizează aproximativ 20% din doza zilnică recomandată de magneziu, adică până la 90 de miligrame.

Însă studiul la care facem referire menționează un aport zilnic de magneziu între 350 și 550 de miligrame pentru a avea efect protector asupra creierului.

În acest caz, putem suplimenta consumul de ciocolată neagră cu alte alimente care conțin din belșug magneziu, cum ar fi nuci (migdale, caju, alune), semințe, quinoa, fasole neagră, avocado, tofu, spanac.

sursa: csid.ro

Etichete:
CDC investighează un focar de Salmonella legat de ardei jalapeño
Sănătate & Life Style joi, 6 august 2026, 10:59

CDC investighează un focar de Salmonella legat de ardei jalapeño

CDC și FDA investighează un focar de Salmonella Javiana care ajunsese, la actualizarea din 5 august, la 345 de cazuri în 27 de state americane. 36...

CDC investighează un focar de Salmonella legat de ardei jalapeño
Copenhagen Fashion Week testează moda circulară cu haine realizate din stocuri rămase
Sănătate & Life Style miercuri, 5 august 2026, 10:43

Copenhagen Fashion Week testează moda circulară cu haine realizate din stocuri rămase

Ganni și proiectul de design Stem au prezentat la Copenhagen Fashion Week o colaborare care transformă materiale rămase din stocurile Ganni în...

Copenhagen Fashion Week testează moda circulară cu haine realizate din stocuri rămase
Adolescenții au nevoie, în general, de 8–10 ore de somn
Sănătate & Life Style miercuri, 5 august 2026, 10:42

Adolescenții au nevoie, în general, de 8–10 ore de somn

Un comentariu medical publicat în JAMA readuce în atenție deficitul de somn în rândul adolescenților. Recomandările organizațiilor...

Adolescenții au nevoie, în general, de 8–10 ore de somn
Canicula nu înseamnă doar disconfort: ce se întâmplă cu organismul la temperaturi extreme
Sănătate & Life Style miercuri, 5 august 2026, 10:41

Canicula nu înseamnă doar disconfort: ce se întâmplă cu organismul la temperaturi extreme

În contextul temperaturilor foarte ridicate din Oltenia și din mare parte a Europei, Organizația Mondială a Sănătății avertizează că...

Canicula nu înseamnă doar disconfort: ce se întâmplă cu organismul la temperaturi extreme
Sănătate & Life Style marți, 4 august 2026, 10:18

Postul intermitent poate ajuta unele persoane, dar momentul meselor nu este singurul factor important

Un studiu privind alimentația limitată la anumite intervale ale zilei sugerează că unele grupuri au menținut o scădere ponderală mai mare...

Postul intermitent poate ajuta unele persoane, dar momentul meselor nu este singurul factor important
Sănătate & Life Style marți, 4 august 2026, 10:17

O alimentație sănătoasă nu înseamnă un meniu universal

Organizația Mondială a Sănătății definește alimentația sănătoasă prin patru principii: adecvare, echilibru, moderație și diversitate....

O alimentație sănătoasă nu înseamnă un meniu universal
Sănătate & Life Style marți, 4 august 2026, 10:12

Ordinea nașterii este asociată cu unele diferențe de sănătate, dar nu stabilește destinul medical

Un studiu populațional amplu a analizat relația dintre ordinea nașterii și 569 de afecțiuni. Cercetătorii au folosit aproximativ 1,6 milioane...

Ordinea nașterii este asociată cu unele diferențe de sănătate, dar nu stabilește destinul medical